Versie (v.3.3) van kracht vanaf 10 oktober 2025
Webloyalty Sàrl, een bedrijf met een kapitaal van 100.000 Zwitserse frank, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd Avenue Reverdil 8, 1260 Nyon, Zwitserland, ingeschreven in het handelsregister van Vaud onder nummer CHE-344.043.246, dat de Belgische consumenten het programma Koop en Spaar aanbiedt (hierna het "Programma" of de "Service" genoemd), is zich ten volle bewust van het belang dat zijn klanten-consumenten hechten aan het feit dat de persoonsgegevens die zij aan het bedrijf toevertrouwen in het kader van hun lidmaatschap van de Service, worden beschermd, gebruikt met kennis van zaken en in strikte naleving van de toepasselijke regelgeving. Webloyalty wenst in die zin, in het kader van dit privacy- en cookiebeleid (het "Beleid") die klanten en internetgebruikers die surfen op zijn Sites (zoals hierna gedefinieerd in artikel 1) in te lichten over de verbintenissen die het aangaat om in alle omstandigheden een gepast niveau van bescherming van hun persoonsgegevens te verzekeren en bij dezelfde gelegenheid de waarborgen te bieden die vereist worden door de toepasselijke regelgeving.
Dit Beleid specificeert de voorwaarden waaronder Webloyalty de Persoonsgegevens van de Leden gebruikt in het kader van het verstrekken van het Programma en ook wanneer zij surfen op de Sites van het Programma. Zoals aan de Leden werd meegedeeld toen zij lid werden, impliceert lidmaatschap van het Programma –behalve aanvaarding van de gebruiksvoorwaarden van de Service– ook de aanvaarding zonder voorbehoud van dit Beleid. Wanneer een internetgebruiker op de Sites van het Programma surft, impliceert dat ook de aanvaarding zonder voorbehoud van dit Beleid.
"Instemming" verwijst naar elke vrije, specifieke, geïnformeerde en ondubbelzinnige wilsuiting waarmee een natuurlijk persoon, door middel van een verklaring of door een duidelijke positieve handeling, aanvaardt dat persoonsgegevens die op hem/haar betrekking hebben het voorwerp worden van verwerking.
"Algemene Voorwaarden" verwijst naar de gebruiksvoorwaarden die alle consumenten vooraf moeten aanvaarden voordat ze toetreden tot de Service (en er vervolgens Lid van worden) en van de voordelen ervan genieten.
"Gegevens" verwijst naar i) de Persoonsgegevens van de Leden en hun Surfgegevens, alsook ii) de Surfgegevens van elke internetgebruiker die surft op de Sites van het Programma.
"Persoonsgegevens" verwijst naar elke informatie die, direct of indirect, betrekking heeft op een geïdentificeerde of identificeerbare persoon, in het bijzonder door verwijzing naar een identificator (zoals een identificatienaam of -nummer) die U Ons meedeelt in het kader van het Programma, of van elke informatie die op U kan worden teruggevoerd die Wij registreren in het kader van uw toetreding.
"Surfgegevens" verwijst naar de surfgegevens of sporen van navigatie die op U betrekking hebben en die via cookies, tracers en andere technologieën werden verzameld tijdens uw surfen op de Sites van het Programma. Wij nodigen U uit ons Cookiebeleid te lezen om te weten welke technologieën op de Sites worden gebruikt, welke Surfgegevens worden verzameld, en wat Wij ermee doen.
"Groep (Webloyalty)" verwijst naar Webloyalty en naar elk bedrijf dat het controleert of omgekeerd, elk bedrijf dat Webloyalty controleert, rechtstreeks of onrechtstreeks, in de zin van artikel 5 van het Belgisch Wetboek van vennootschappen.
"Internetgebruiker" verwijst naar elke natuurlijke persoon, ongeacht of hij/zij al dan niet Lid is van de Service, die surft op de Site(s) van het Programma.
"Wetten ter bescherming van persoonsgegevens" verwijst naar het geheel van huidige en toekomstige wetten en voorschriften ter bescherming van de persoonsgegevens van consumenten en in het bijzonder de wet van 8 december 1992 inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, alsook het Koninklijk Besluit van 13 februari 2001 tot uitvoering van de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens, de Europese Richtlijn 95/46/EG van het Europees Parlement en de Raad van 24 oktober 1995, de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 (de "AVG") en eventuele secundaire wet- en regelgeving onder Belgisch recht en alle wetten die ze in voorkomend geval zouden vervangen.
"Lid" verwijst naar elke consument die toetreedt tot het Programma na hiertoe de Gebruiksvoorwaarden van de Service, evenals dit Beleid te hebben aanvaard.
"Gegevensbeheerder" verwijst naar de natuurlijke of rechtspersoon die de doeleinden en middelen van de verwerking bepaalt in het kader van de levering van het Programma aan de Leden. De contactgegevens van de gegevensbeheerder worden vermeld in artikel 3 van dit Beleid.
"Site (van het Programma)" verwijst naar de website die speciaal bestemd is voor het Programma en die toegankelijk is voor de Leden en voor bezoekers-niet-Leden op het adres: https://www.koopenspaar.be.
"Verwerking(en) van persoonsgegevens" verwijst in het kader van de levering van het Programma en het ter beschikking stellen van de Sites, naar elke bewerking of elke reeks bewerkingen, al dan niet uitgevoerd met behulp van geautomatiseerde processen, op persoonsgegevens of sets van persoonsgegevens, zoals het verzamelen, registreren, organiseren, structureren, bewaren, aanpassen of wijzigen, extraheren, raadplegen, gebruiken, communiceren door overdracht, verspreiding of enige andere vorm van verstrekking, afstemming of onderlinge verbinding, beperking, uitwissing of vernietiging.
"U" verwijst, afhankelijk van de context waarin het wordt gebruikt, ofwel naar de Leden, of naar de Internetgebruikers, of naar de Leden en Internetgebruikers.
"Webloyalty", "Wij” of “Ons" verwijst naar het Zwitsers bedrijf Webloyalty Sàrl, waarvan de contactgegevens staan vermeld in de preambule van dit Beleid.
In het bijzonder deelt het U mee (a) welke persoonlijke informatie Wij over U verzamelen; (b) hoe die wordt gebruikt; (c) aan wie Wij ze kunnen doorgeven; (d) hoe U de persoonlijke informatie die Wij over U bewaren kunt wijzigen en (e) uw opties voor het ontvangen of weigeren van marketingcommunicatie.
Wij zeggen U dank voor het per e-mail adresseren van elke vraag of eventuele verzoeken die U mogelijk hebt met betrekking tot dit Beleid of tot de manier waarop Wij uw Persoonsgegevens gebruiken aan onze Klantenservice op het adres "confidentialite@webloyalty.be" of aan onze Functionaris voor gegevensbescherming ("FG") op het adres "FG@koopenspaar.be"). U ontvangt dan binnen maximaal dertig (30) dagen een antwoord.
De Persoonsgegevens die worden verzameld in het kader van uw toetreding tot de Service vormen het voorwerp van een computerverwerking door Webloyalty, die voor Ons nodig is om U de Service te leveren in overeenstemming met de Gebruiksvoorwaarden van de Service, en in het bijzonder (i) om U in staat te stellen de Service te gebruiken, (ii) om het verwerken te verzekeren van uw voordelen en de betaling van uw voordelen vast te stellen, (iii) om uw relatie met de Service te beheren en (iv) om U berichten te sturen in verband met de Service (met name berichten over de facturering van toetredingskosten), de voordelen ervan en/of de uitvoering van een bepaalde transactie waar U om hebt verzocht (bijvoorbeeld een verzoek om een bepaald voordeel te verkrijgen).
2) Wanneer verzamelen Wij uw Persoonsgegevens?
- Op het moment dat U zich aanmeldt bij de Service
Het verstrekken van deze Persoonsgegevens is noodzakelijk als u zich wilt aanmelden voor de Dienst (“Essentiële Persoonsgegevens”), berichten over de Dienst wilt ontvangen en van de voordelen ervan wilt profiteren. Als u ons deze Persoonsgegevens geheel of gedeeltelijk niet wilt verstrekken, kunt u zich niet aanmelden voor de Dienst en/of de betaling van de verschuldigde voordelen niet ontvangen.
- Tijdens uw lidmaatschap van de Service
In functie van wat U hebt gekozen op het moment van uw toetreding en/of daarna in uw Ledengedeelte "Profiel", zult U mogelijk publicitaire berichten ontvangen van Webloyalty of van derden ("Marketingcommunicatie"), waarvan de inhoud en het communicatiemiddel (e-mail, sms...) afhankelijk zijn van de keuzes die U vooraf hebt gemaakt (waarbij wordt gespecificeerd dat U nooit hoeft in te stemmen met het ontvangen van Marketingcommunicatie).
Voorafgaand aan het verzoek om toestemming zal Webloyalty U informeren over het precieze commerciële doel dat het beoogt na te streven evenals de Persoonsgegevens die in dat kader zullen worden gebruikt. De mededeling van bepaalde Persoonsgegevens kan bij deze gelegenheid optioneel zijn, met name wat betreft uw demografische gegevens (leeftijd, geslacht en land van verblijf).
U kunt op elk moment uw keuzes wijzigen - en in voorkomend geval uw Instemming intrekken wat betreft het ontvangen van alle of een deel van de Marketingcommunicatie - vanuit uw Ledengedeelte "Profiel", of door te klikken op de afmeldlink die met dat doel is voorzien in de Marketingcommunicatie die U voorheen had aanvaard te ontvangen.
2) De marketingactiviteiten die Webloyalty met uw Instemming zou kunnen uitvoeren
Bij uw inschrijving kunnen Wij U in volgende gevallen vragen of U wenst Marketingcommunicatie van ons te ontvangen:
- om U producten/diensten van Webloyalty of bedrijven van de Groep Webloyalty aan te bieden;
- in functie van het gebruik dat U ervan maakt en van de voorkeuren/interesses die U kiest of die U Ons meldt zodat Wij U een betere service kunnen verlenen en U het meeste kunt halen uit het Programma. Het kan gaan om het soort evenement waarvoor U een reservering hebt gemaakt, om de handelaar waar U beroep op hebt gedaan, om de plaats waar een evenement plaatsvindt, alsook andere gegevens op basis van de manier waarop U het product / de service gebruikt;
- om U producten/services voor te stellen die aangeboden worden door onze partners of geselecteerde derde partijen;
- om U voor te stellen deel te nemen aan spelletjes en wedstrijden. De deelname aan die spelletjes en wedstrijden is vrijwillig en dus optioneel. Als U eraan deelneemt, vragen Wij U ons bepaalde Persoonsgegevens te verstrekken, zoals bv. uw contactgegevens (naam, e-mail- en/of postadres). Wij kunnen er dan toe gebracht worden uw voor- en achternaam op de Site(s) te publiceren als U (één van) de winnaar(s) van het spelletje of de wedstrijd zou zijn, of op de website(s) waarop het spelletje of de wedstrijd zou plaatsvinden, of nog om per e-mail informatie over het spelletje of de wedstrijd naar de deelnemers te sturen. In dat kader kunnen Wij de diensten van externe dienstverleners gebruiken om deze spelletjes en wedstrijden te houden, waarbij wordt gespecificeerd dat de externe dienstverleners uw Persoonsgegevens dan alleen mogen gebruiken voor de goede uitvoering van deze spelletjes en wedstrijden en daarbij dit Beleid en de Wetten ter bescherming van persoonsgegevens moeten naleven.
Als U Ons uw Instemming verleent om Marketingcommunicatie te ontvangen, zullen Wij U waarschijnlijk nieuwe opties aanbieden waarmee U de modaliteiten kunt kiezen volgens dewelke U deze zult kunnen ontvangen (met name per e-mail, sms of met de post).
Als U uw Instemming hebt gegeven om Marketingcommunicatie te ontvangen, maar U nadien van gedachten verandert, kunt U op elk moment de voorwaarden wijzigen voor het ontvangen ervan, of Ons zelfs melden dat U ze niet meer wenst te ontvangen (wat ook rechtstreeks kan gebeuren met de afmeldlinks in al onze Marketingcommunicatie).
Dit is met name het geval wanneer wij, in overeenstemming met artikel 9 van dit Beleid, al uw persoonsgegevens of een deel daarvan bewaren na beëindiging van uw deelname aan het Programma, om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen en/of om ons te kunnen verdedigen in het kader van eventuele acties of geschillen met betrekking tot uw deelname.
Dit is met name het geval wanneer Webloyalty u e-mails stuurt over producten of diensten die vergelijkbaar zijn met die waarvoor u zich eerder hebt aangemeld (met de vermelding dat u altijd de mogelijkheid hebt in deze berichten en op elk moment kunt aangeven dat u geen nieuwe berichten van dit type meer wilt ontvangen door u uit te schrijven van de verzendlijst door op de daarvoor bestemde link in de voettekst van de email te klikken) of om u te vragen tevredenheidsenquêtes in te vullen om de kwaliteit van het Programma en onze diensten te kunnen beoordelen (met de vermelding dat deelname aan deze tevredenheidsenquêtes altijd vrijwillig is).
Dit geldt ook wanneer wij vaststellen dat u al lid bent van het Programma en u zich opnieuw voor het Programma wilt aanmelden (in dat geval zullen wij u hiervan op de hoogte stellen en u mogelijk voorstellen om lid te worden van een van onze andere programma's of diensten) of wanneer u ons een aanvraag doet voor lidmaatschap van een van onze programma's, terwijl u ook lid bent van een (of meerdere) van onze andere programma's, in welk geval wij u kunnen vragen of uw aanvraag alleen betrekking heeft op dat programma, of op alle programma's waarvan u lid bent.
Om de goede kwaliteit van onze diensten te controleren, kunnen wij ook uw telefoongesprekken met onze klantenservice opnemen (in dat geval wordt u hiervan aan het begin van het telefoongesprek op de hoogte gesteld).
Wij baseren ons ook op ons gerechtvaardigd belang wanneer wij voor profilering een profiel van uw koopgewoonten en -gedrag (gedragsprofiel) opstellen in het kader van het Programma, met als doel uw gedrag te voorspellen om u in de toekomst producten, diensten of aanbiedingen te kunnen voorstellen die u nog meer zouden kunnen interesseren en/of om u via verschillende communicatiekanalen (berichten op onze website, via e-mail, via de chatbot, enz.), marketingcommunicatie te presenteren die rekening houdt met uw gedrag in het verleden en/of uw aangegeven of geïdentificeerde interesses in het kader van het Programma. Wij informeren u dat wanneer deze communicatie u wordt toegezonden op basis van een uitsluitend geautomatiseerde verwerking, wij ons vooraf ervan zullen hebben vergewist dat i) de gegenereerde beslissing geen ongunstige juridische gevolgen voor u heeft en u niet op significante wijze beïnvloedt, of ii) indien de gegenereerde beslissing dergelijke gevolgen heeft en/of u op significante wijze treft, vooraf passende maatregelen zijn genomen om uw rechten, vrijheden en legitieme belangen te beschermen (met name door u het recht te geven om de gegenereerde beslissing door een persoon te laten herzien en/of u de mogelijkheid te geven om de gegenereerde beslissing te betwisten).
Als u bovendien akkoord gaat met analytische/marketingcookies (of andere soortgelijke technologieën) die wij mogelijk gebruiken op de websites van onze Partners (in de zin van onze Algemene Gebruiksvoorwaarden), kunnen wij u (als persoon) op deze websites identificeren en uw browsegegevens op deze websites gebruiken (al dan niet in combinatie met bepaalde gegevens in het kader van uw lidmaatschap van de Dienst) om u op deze websites via banneradvertenties bepaalde producten, diensten of aanbiedingen aan te bieden die volgens ons interessant voor u kunnen zijn en waarvoor u in aanmerking komt.
Wij baseren ons ook op ons gerechtvaardigd belang wanneer wij in het kader van uw lidmaatschap van het Programma bepaalde van uw Persoonsgegevens gebruiken om u te attenderen op de beschikbaarheid van voordelen voordat deze verlopen, op actuele promoties of op nieuwigheden in het kader van het Programma.
De strijd tegen fraude (intern en/of met de hulp van antifraudeproviders) tegen misbruik of frauduleus gebruik door een Lid van de Dienst en de voordelen ervan in strijd met de Gebruiksvoorwaarden van de Dienst, zowel tijdens zijn lidmaatschap als daarna voor de bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden van de Dienst, die nog steeds van toepassing zouden zijn na de datum van beëindiging van het lidmaatschap, vormt eveneens een gerechtvaardigd belang dat Webloyalty zal nastreven.
We zullen ons ook baseren op ons gerechtvaardigd belang om zowel tijdens uw lidmaatschap als daarna, en gedurende een periode die nodig is voor dit doel, met uw bank en/of de uitgever van uw bankkaart (zoals VISA) en/of een of meer tussenpersonen die deze vertegenwoordigen, eventuele klachten met betrekking tot de afschrijving van maandelijkse lidmaatschapsgelden in het kader van het Programma die u in voorkomend geval bij hen indient.
Dit geldt ook wanneer Webloyalty uw gegevens op anonieme en geaggregeerde wijze gebruikt. Anonimisering is het proces waarbij persoonsgegevens worden omgezet in geanonimiseerde gegevens, zodat deze u of andere personen niet kunnen identificeren. Wij zullen deze geanonimiseerde gegevens samenvoegen met andere gegevens voor statistische doeleinden om de kwaliteit van onze bestaande producten/diensten te verbeteren, nieuwe functionaliteiten, producten/diensten te ontwikkelen en voor algemeen onderzoek. Aangezien deze gegevens geanonimiseerd zijn en u niet identificeren, kunnen wij deze gegevens delen met bedrijven van onze Groep en met derden en partners.
Wanneer wij uw Persoonsgegevens voor deze doeleinden gebruiken, kunt u erop vertrouwen dat wij er systematisch op toezien dat uw belangen of fundamentele vrijheden en rechten et betrekking tot uw Persoonsgegevens worden gerespecteerd. Voordat wij deze Verwerkingen uitvoeren, wordt een zorgvuldige beoordeling gemaakt van de gevolgen voor uw belangen of fundamentele vrijheden en rechten.
Overeenkomstig artikel 21 van de AVG kunt u, indien u dat wenst, bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens voor de legitieme belangen van Webloyalty door contact op te nemen met onze functionaris voor gegevensbescherming. Dit bezwaar kan ons echter verplichten uw lidmaatschap te beëindigen als wij u onze diensten niet langer kunnen leveren.
In het kader van de doeleinden aangegeven in artikel 4 van dit Beleid, kunnen Wij worden verplicht toegang te verlenen tot uw Persoonsgegevens of om deze door te geven aan de volgende ontvangers of categorieën van ontvangers ("Ontvanger(s) van gegevens"):
- aan onze medewerkers, waaronder met name de medewerkers van onze klantenservice die verantwoordelijk zijn voor het beheer van de dienst en de relatie met de leden;
- aan de bedrijven van de Webloyalty-groep die direct of indirect betrokken zijn bij het leveren van de Dienst aan de Leden (die namens ons als onderaannemers optreden en uw Persoonsgegevens alleen gebruiken in overeenstemming met onze instructies);
- aan onze leveranciers of dienstverleners (met name de technische dienstverleners die verantwoordelijk zijn voor de beveiliging van onze netwerken en websites, aan de bankinstellingen die verantwoordelijk zijn voor het innen van de lidmaatschapsrechten en het uitbetalen van de voordelen en aan dienstverleners op het gebied van fraudebestrijding die in voorkomend geval verantwoordelijk zijn voor het voorkomen en opsporen van fraude bij onze diensten), met inbegrip van onze leveranciers van voordelen en/of kortingen, derden die wij vragen om namens ons de betalingen die wij of u verrichten te verwerken, en leveranciers van inhoud om u de Dienst te kunnen leveren;
- aan uw bank en/of de uitgever van uw bankkaart (zoals VISA) en/of aan een of meer tussenpersonen die hen vertegenwoordigen, zodat zij kunnen reageren op eventuele verzoeken of klachten die zij hebben met betrekking tot de afschrijving van maandelijkse lidmaatschapskosten van uw bankkaart in het kader van het Programma;
- als u daarvoor vooraf uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven, aan onze marketingpartners, zodat zij u commerciële communicatie kunnen sturen (de lijst met Persoonsgegevens over u die met deze marketingpartners worden gedeeld, wordt u noodzakelijkerwijs meegedeeld wanneer uw Toestemming wordt verzameld),
- aan de bevoegde autoriteiten die daarom verzoeken, mits hun verzoek wettelijk gegrond is.
Wij eisen van deze Ontvangers van Gegevens dat zij uw Persoonsgegevens gebruiken in overeenstemming met onze instructies, dit Beleid en de wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, en passen in dit verband de nodige maatregelen op het gebied van vertrouwelijkheid en veiligheid toe. De hierboven genoemde Ontvangers van Gegevens mogen uw Persoonsgegevens dus niet gebruiken voor andere doeleinden dan ons in staat te stellen u de Dienst te leveren (tenzij u uitdrukkelijk uw Toestemming hebt gegeven voor andere doeleinden).
Wij raden alle Leden van het Programma dan ook aan om regelmatig hun "Profiel" op de Website te raadplegen om te controleren of hun Persoonsgegevens correct en actueel zijn, en deze indien nodig te wijzigen (met dien verstande dat het niet mogelijk is om de voor- en achternaam die bij de aanmelding voor het Programma zijn geregistreerd, op de Website te wijzigen). Elke wijziging van de Persoonsgegevens van een Lid vanuit zijn "Profiel"-ruimte wordt bevestigd in een e-mail die onmiddellijk door Webloyalty naar het e-mailadres wordt gestuurd dat in zijn "Profiel"-ruimte is opgegeven (waarbij moet worden opgemerkt dat voor de wijziging van bepaalde gevoelige Persoonsgegevens mogelijk een bevestiging van deze wijziging vereist is door middel van een uitdrukkelijke handeling van het Lid in een e-mail die hij dan van de Dienst ontvangt).
In overeenstemming met artikel 20 van de AVG hebt U ook recht op de overdraagbaarheid van uw Persoonsgegevens, wat het recht is om uw Persoonsgegevens te ontvangen in een gestructureerd, algemeen gebruikt en machinaal leesbaar formaat of, indien dat technisch mogelijk is, ze door te sturen naar een andere gegevensbeheerder dan Webloyalty.
U kunt deze rechten op elk moment uitoefenen door contact op te nemen met Webloyalty via een e-mail aan onze Klantenservice op het adres "confidentialite@webloyalty.be" of aan onze Functionaris voor gegevensbescherming. Wanneer U uw aanvraag indient, moet U uw voor- en achternaam, e-mailadres en indien mogelijk uw Lidmaatschapsnummer vermelden. In overeenstemming met de huidige regelgeving moet het verzoek ook vergezeld gaan van een fotokopie van een identiteitsbewijs en het adres vermelden waar Webloyalty zijn antwoord naartoe moet sturen. Dit wordt binnen maximaal één (1) maand na ontvangst van uw verzoek verzonden.
Als U Ons tijdens uw lidmaatschap verzoekt om verwijdering van Persoonsgegevens die essentieel zijn voor Webloyalty in het kader van de Service (lijst vermeld in artikel 4.1 hierboven) of als U bezwaar maakt tegen ons gebruik van alle of een deel daarvan en Wij niet langer in staat zijn U onze diensten te leveren, dan zijn Wij verplicht uw lidmaatschap van het Programma te beëindigen.
Weet in dit verband ook dat een aantal verwerkingsmiddelen waarschijnlijk in België zijn gevestigd, met name opdat Wij U een postadres in België zouden kunnen aanbieden waar U brieven of klachten naar kunt sturen. Webloyalty waakt er in deze omstandigheden over -met name door het ondertekenen van contracten voor gegevensoverdracht ("Contracten voor gegevensoverdracht") die voor hen bindend zijn en door ervoor te zorgen dat hun verplichtingen in de praktijk effectief worden nageleefd- dat deze dienstverleners of onderaannemers in alle omstandigheden de Wetten ter bescherming van persoonsgegevens naleven om uw Gegevens onder alle omstandigheden een passend beschermingsniveau te garanderen.
In het kader van de levering van de Dienst moet Webloyalty al uw Persoonsgegevens of een deel daarvan op afstand overdragen of toegankelijk maken aan Gegevensontvangers die buiten Zwitserland of de Europese Unie zijn gevestigd of actief zijn ("Overdracht(en) aan een Ontvanger buiten de Europese Unie"), en met name aan bedrijven van haar groep die in de Verenigde Staten zijn gevestigd (die betrokken zijn bij de hosting en het onderhoud van de websites en systemen van Webloyalty), waaronder haar moedermaatschappij Webloyalty.com, Inc. in de Filippijnen (van waaruit de klantenservice, fraudebestrijding en de inning van de maandelijkse lidmaatschapsrechten en de uitbetaling van de voordelen door Webloyalty worden uitgevoerd), in India (waar het onderhoud van de IT-infrastructuur van de Dienst wordt verzorgd), of aan derde dienstverleners of onderaannemers die betrokken zijn bij de levering van de Dienst (met name financiële dienstverleners die verantwoordelijk zijn voor de inning van lidmaatschapsrechten en de betaling van voordelen, waarvan sommige vanuit de Verenigde Staten opereren).
Voor elke Overdracht aan een Ontvanger buiten de Europese Unie, zullen Wij het nodige doen om ervoor te zorgen dat uw Persoonsgegevens een passend beschermingsniveau genieten in de zin van de Wetten ter bescherming van persoonsgegevens, wat met name het geval zou zijn bij de overdracht van uw Persoonsgegevens naar een land / landen waarvan de wetgeving door de Europese Commissie wordt geacht een adequaat en voldoende niveau van bescherming te bieden.
Deze overdracht(en) buiten de Europese Unie kan/kunnen ook plaatsvinden via juridische mechanismen die door de Europese Commissie als passend en toereikend worden beschouwd om uw persoonsgegevens een beschermingsniveau te garanderen dat ten minste gelijkwaardig is aan dat binnen de Europese Unie of Zwitserland. Dit is het geval wanneer deze overdracht(en) buiten de Europese Unie bestemd zijn voor gegevensontvangers waarmee Webloyalty, na beoordeling van de risico's van de gegevensoverdracht naar het land of de landen waar deze(s) gegevensontvanger(s) actief is, een overeenkomst heeft gesloten waarin de modelcontractbepalingen van de Europese Commissie ("EU-modelcontractbepalingen") zijn opgenomen, indien nodig aangevuld met aanvullende maatregelen, of hun equivalent in het Zwitserse recht).
Voor alle aanvullende informatie met betrekking tot de mechanismen die Wij gebruiken en de garanties die door Ons zijn ingevoerd wanneer Wij uw Persoonsgegevens buiten de Europese Unie overdragen, nodigen Wij U uit contact op te nemen met onze Functionaris voor gegevensbescherming.
Bij beëindiging van uw lidmaatschap, in het bijzonder om te kunnen voldoen aan onze wettelijke verplichtingen en om, in het kader van
artikel 17 3) e) van de AVG, te kunnen reageren op elk verzoek, klacht of actie met betrekking tot uw lidmaatschap van de Service, bewaart Webloyalty in een archief, op beperkte wijze en op een veilig medium (waartoe de toegang strikt beperkt is tot alleen die personen die toegang zouden moeten hebben voor deze doeleinden), een kopie van uw Persoonsgegevens die nodig zijn voor deze doeleinden. Deze opslag zal worden uitgevoerd in overeenstemming met de wetten ter bescherming van persoonsgegevens en de aanbevelingen in België van de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA). De informatie die u ons hebt verstrekt toen u zich aanmeldde (namelijk achternaam, voornaam, postadres, e-mailadres, bankgegevens), uw lidmaatschapsgeschiedenis en de uitwisselingen die u met ons, en in het bijzonder met onze Klantenservice, hebt gehad in het kader van de Service (brieven, e-mails, telefoontjes...) zullen dus voor dit doel worden bewaard in een archief dat voldoet aan de wettelijke beperkingen, en meer in het bijzonder binnen de maximale termijn voorzien in artikel 2262 bis van het Burgerlijk Wetboek (wettelijke verjaringstermijn van tien jaar).
Wij delen u ook mee dat de banken en financiële dienstverleners die belast zijn met het innen van de maandelijkse lidmaatschapsrechten en het betalen van de voordelen waarop wij een beroep doen in het kader van de dienst, optreden als onafhankelijke verwerkingsverantwoordelijken en dus om regelgevende redenen die eigen zijn aan hun activiteiten, gegevens met betrekking tot deze incasso- of betalingstransacties gedurende langere bewaartermijnen kunnen bewaren.
Indien van toepassing en ongeacht de bovenstaande bepalingen, zullen wij ook de Persoonsgegevens die u ons hebt verstrekt en/of waarvan u het gebruik door Webloyalty hebt aanvaard, bewaren om u Marketingcommunicatie te sturen die losstaat van de Dienst, en dit zo lang als nodig is om u deze te kunnen sturen (totdat u uw Toestemming om deze te ontvangen intrekt).
- het minimaliseren van de gegevens en het versleutelen/encoderen ervan. Wij passen bijvoorbeeld gangbare technologische beveiligingsnormen toe, met name door het gebruik van het TLS 1.2-versleutelingsprotocol bij de overdracht van uw persoonsgegevens tussen onze websites of in het kader van processen die voldoen aan de laatste vereisten van de PCI-DSS-norm (in versie 4.1 van maart 2025) bij de verwerking van uw creditcardgegevens;
- de mogelijkheid om uw Persoonsgegevens op korte termijn te herstellen in geval van een fysiek of technisch incident;
- de uitvoering van regelmatige test- en evaluatieprogramma's voor onze technische en organisatorische maatregelen om de veiligheid van uw Gegevens onder alle omstandigheden te waarborgen.
Wij herinneren U er ook aan dat U verantwoordelijk bent voor het handhaven van de vertrouwelijkheid van uw Ledenwachtwoord, zodat niemand met uw wachtwoord toegang kan krijgen tot uw Ledenaccount (en de Persoonsgegevens die daar zijn opgeslagen). door er verbinding mee maken. Wij vragen U ook (a) Ons, zodra U hiervan op de hoogte bent, te informeren over elk ongeoorloofd gebruik van uw wachtwoord, Lidmaatschapsnummer of uw Lidmaatschapsaccount (b) en erop te letten dat U zich afmeldt aan het einde van elke sessie. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de verspreiding en het gebruik van uw wachtwoord te controleren, en meer in het algemeen om de toegang tot en het gebruik van uw Ledenaccount te controleren.
In dergelijk geval zullen de Leden akkoord moeten gaan met algemene voorwaarden die los staan van die van Webloyalty en die van toepassing zijn op het downloaden van dergelijke software of applicatie, en aanvaarden de Leden de gebruiksvoorwaarden van de gebruikerslicentie voor de software of de applicatie en het beleid inzake persoonsgegevens dat, in voorkomend geval, daarin zou zijn geïntegreerd.
Wij vestigen hier de aandacht van de Leden op het feit dat de voorwaarden die gelden voor het downloaden en gebruiken van dergelijke software of applicaties kunnen verschillen van de voorwaarden die worden aangegeven en toegepast op onze Sites, en daarom raden Wij hen aan hiervan terdege kennis te nemen voordat ze deze software of applicaties downloaden (met dien verstande dat Webloyalty in dit verband niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de gevolgen die kunnen voortvloeien uit het downloaden of gebruiken van deze software of applicaties).
In het geval dat belangrijke wijzigingen aan dit Beleid worden aangebracht die de manier kunnen wijzigen waarop Wij uw Persoonsgegevens verzamelen en gebruiken, zullen Wij U hiervan op de hoogte stellen voordat ze van kracht worden, hetzij door een bericht op de Site(s) (een bericht dat de wijzigingen aanduidt die Wij aanbrengen), of door U hierover een kennisgeving per e-mail te sturen.
Als U niet tevreden bent met het antwoord dat U hebt ontvangen of als U van mening bent dat uw persoonsgegevens niet werden gebruikt in overeenstemming met dit beleid en daarom niet zijn verwerkt volgens de geldende wetgeving, dan kunt U, in overeenstemming met artikel 77 van de AVG, een klacht indienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit in België, namelijk de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA), waarvan de contactgegevens terug te vinden zijn op hun website: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/startpagina.
uitgezonderd officiële feestdagen